Jedná se u zvukového režiséra, který spolupracoval se Smetanovci na většině nahrávek pro Supraphon a japonskou společnost Nippon Columbia. Obsahem rozhovoru jsou vzpomínky o prvotní spolupráci se Smetanovci, natáčení z roku 1975 první digitální nahrávky v Lučanech nad Nisou a také o poválečném vývoji zvukové nahrávací techniky. Jedná se o člověka, který byl s kvartetem spřízněn nejen pracovně, ale byl i jejich kamarád.
Tato nahrávka obsahuje vzpomínky dcery Antonína Kohouta, kterou jsem pořídila přímo v bytě, kde Smetanovci řadu let zkoušeli. Marie Kohoutová byla často svědkem těchto zkoušek a mohla tak popsat styl přípravy a mnoho zajímavých skutečností. Připomněla i rodiče svého táty a prostředí kde se narodil, jeho profesory B. Jaroše a K. P. Sádla. Dále se zmiňuje o získání italských nástrojů do státní sbírky. A v závěru se můžeme přesunout do lučanských Silvestrů, které byly nezvykle pořádány vždy o letních prázdninách.